24 lip 2014

Wspólne dzierganie i czytanie po raz 12

Czytam Romualda Romańskiego Niewyjaśnione zagadki historii Polski. W telewizji pokazują różne historie różnych krajów, a o polskich tajemnicach nic nie ma. W książce jest 10 historii. Jedna z nich to historia o śmierci biskupa krakowskiego Stanisława w 1079 r.  Jest też historia polki na carskim tronie w XVI wieku.




Chusta ruszyła. Nie dużo, ale zawsze.


Swetrowi brakuje jeden pasek w części głównej lub ozdobne liście oraz rękawy.



Ale mam z nim problem

 prawe oczka raz biegną w jedną stronę, raz w drugą. No i właśnie czy one się wyprostują po praniu? i jak zapobiec temu zawróceniu? Metoda robienia od góry, pachy robione według IK.

8 komentarzy:

  1. Dziwne, że robótka tak skręca... Ja też robię od góry, ale jeszcze nie zdarzyło mi się coś takiego. Może to jest związane ze skrętem nitki? Może jest bardzo skręcona? Zapytaj IK - powinna wiedzieć, co to jest. Z tego co widać, coś stało się podczas przejścia od pach na tułów - tam oczka są nierówne. Chusta zapowiada się super - przy którym powtórzeniu jesteś?
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 10 powtórzenie. Nitka nie jest mocno skręcona. Zapytam :).

      Usuń
  2. Nie bardzo kapuje o co chodzi z tym skrecaniem, musi byc jaks przyczyna...

    OdpowiedzUsuń
  3. A może jakimś cudem przekręciłaś oczka?
    Ja robiłam z Intensywną i wszystko mam ok... Kilka rzędów wygląda inaczej więc może gdzieś się machnęłaś... Ja bym pruła... Chyba, że w tym miejscu dodziergasz szlufki i wciągniesz ozdobną wstążkę...
    Żeby nie było tylko pesymistycznie to powiem, że kolorek sweterka mnie urzeka, a chusta zapowiada się pięknie :) też taką chcę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. tez sądze ,że te oczka nieopatrznie przekręciłaś i dlatego to tak wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pruć w żadnym wypadku bym nie pruła - szkoda pracy! Nie widzę tam żadnego błędu, więc może to wina włóczki (tym bardziej, że dotyczy to konkretnego paska koloru), a jeśli tak, to po blokowaniu powinno się rozprostować, a jeśli nie to zak jak proponuje Monika możesz dodać tam pasek lub wstążkę.

    Książka mnie zaintrygowała - lubię historię w takim wydaniu, bo szkolne podręczniki to moja zmora po tym jak przygotowywałam się do egzaminu na studia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa książka :) Również myślę, że to być może przekręcone oczka i jeszcze te kilka rzędów wydaje się przerobione ciaśniej. Nie uważam, że to jest problem i całkiem mi się tak podoba :D Nie pruć i mówić, że tak miało być :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie skręcenie najczęściej jest spowodowane przekręceniem nitki (tzn. nitka jest za mocno skręcona).
    Powodem też jest to, że robimy na okrągło i dopiero po zakończeniu robótki i blokowaniu (suszeniu na płasko) powinno się to ułożyć prawidłowo.
    To, że kilka rządków jest troszkę luźniej zrobionych nie powinno być przyczyną skręcania się robótki).

    OdpowiedzUsuń